Min resa med Isotretinoin/Roaccutan

Dag 19 med Isotretinoin / Roaccutan

Jag som skrev i mitt inlägg igår att min rygg kändes bättre, bara en stund efter det inlägget fick jag väldigt ont i ryggen igen och hade det heela dagen, hade även ont i nacken. Usch, det känns som att det tar så mycket energi att ha ont hela tiden.. Men nu känns det bättre igen och jag hoppas att det kan hålla sig så den här gången. Jag vet inte riktigt hur det fungerar med värktabletter och Isotretinoin, jag ska ringa min läkare och fråga sen. Känns som att det skulle behövas.
 
Annars känns det lika som igår, jag märkte dock igår att mitt ansikte börjar producera så himla mycket mindre fett. Jag har alltid varit tvungen att ta ett papper och försöka dämpa glansen i mitt ansikte flera gånger om dagen, men det behövde jag inte igår och blev helt chockad när jag tittade mig i spegeln på eftermiddagen och såg ett icke-glansigt ansikte, haha. Det kändes otroligt skönt faktiskt, jag har alltid hatat mitt flottiga ansikte.. Nu känner jag att ryggontet kommer tillbaka, usch och fy... Tänkte att ni skulle få se lite hemska bilder på det som hänt fram tills nu:
 
Detta är för några dagar sedan, alltså efter mellan 2 och 3 veckor med Isotretioin.
 
Och detta är efter 1 dag med medicinen, innan det hade hunnit hänt någonting.
 
Jag kan ju inte påstå att det har hänt så mycket än, dock så tycker jag att det ser ut som att "kanterna" på de röda märkena har suddats ut lite och hela hyn har fått en mer rosa ton, det känns som att några märken till och med bleknat lite, men jag vet inte riktigt. Det är bara kul att se att något har förändrats, då känns det mer som att det faktiskt händer någonting.
 


Susanne

Hej,
Jag åt roa för 6 år sedan och tog då samtidigt diklofenak samtidigt för nackvärk. Det skulle jag inte gjort. mina levervärden steg så högt att jag fick sluta med både roa och diklofenak.
Ta endast någon enstaka värktablett när du absolut måste.
Nu äter jag iso sedan 6 veckor tillbaka och är noga med både att inte dricka alkohol och ta tabletter. Inte ens alvedon som påverkar levern. Risken är ju att man får avsluta behandlingen eller skadar levern och det vill man ju.
Hoppas att det kommer att bli bättre för dig. Håll ut // Susanne

Svar: Åh okej.. Ryggvärken gick över efter några dagar och jag tog aldrig någon tablett, det gick att härda ut så det kändes onödigt att ta någon. Igår hade jag dock otroligt ont i huvudet, men jag tänker att det är bättre att försöka stå ut med sådana saker istället för att påfresta levern.. Tack så jättemycket! :)
minroaccutanresa.blogg.se

2013-11-26 / 12:20:15

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback