Min resa med Isotretinoin/Roaccutan

Dag 3 med Isotretinoin / Roaccutan

Idag är det alltså den tredje dagen av min behandling och jag skulle faktiskt vilja säga att mitt ansikte har blivit aningen torrare och att det känns som att den där förbenade uppblossningen är på väg för att jag under dagen har fått några nya fulingar... Men jag vet inte riktigt om det är möjligt att de biverkningarna kommer så snabbt eller om det helt enkelt beror på den kalla luften. I alla fall så vaknade jag i morse och tyckte att ansiktet kändes aningen stramt och torrt och under dagen har min panna fått några nya finnar. Annars har jag dock inte känt något som jag helt säkert kan säga är en biverkning. Vill nästan göra det så jag faktiskt känner att någonting händer av medicinen, haha..
 
Jag var till Life idag och köpte ett nytt läppcerat som jag har tänkt att testa och jag kan redan nu säga att jag älskar det. Det luktar och smakar verkligen kokos, men inte på ett konstgjort äckligt sätt utan verkligen naturligt och gott. Det känns verkligen att det går in i läpparna och dem känns så himla mjuka efter. Det är ju såklart 100 % naturligt och dessutom 99 % ekologiskt, tjoho. Rekommenderas verkligen! 
Läppceratet kan du hitta i en fysisk Life-butik eller här.
 


Susanne

Tack för tipset om naked lips. Det är det enda ceratet som hjälper mina läppar. Alla andra(försvaret, locobase,vaselin, nivea mm) ger irriterade och svullna läppar.
Kram Susanne (isotretinoin ätare sedan oktober)

Svar: Vad roligt att du tycker det! Det är helt fantastiskt! Dock fungerar locobase repair superbra för mig också. Hoppas att sin behandling går bra! Kram
minroaccutanresa.blogg.se

2014-02-02 / 19:40:32

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback