Min resa med Isotretinoin/Roaccutan

4 månader + 2 veckor med Isotretinoin/Roaccutan

Hallå där!
 
Blir lite dålig uppdatering pga. allt plugg som hänger över mig, men jag försöker kika in så ofta jag kan för att i alla fall svara på era kommentarer!
 
Precis som jag skrev i mitt förra inlägg så tycker jag att utvecklingen har stannat lite, eller kanske inte stannat, men det går otroligt mycket mer långsamt nu än det gjorde i början.. Men jag har ju inte direkt några aktiva finnar kvar, förutom två stycken som uppenbarade sig för några dagar sedan bredvid varje öra (haha)! Annars är det bara röda märken och ärr kvar, och jag antar att de där röda märkena är lite segare att utplåna än de aktiva finnarna. När jag tittar i mitt förra inlägg där jag hade med bilder kan jag i alla fall se att det hänt lite, många av de bleka små röda märken jag hade där är faktiskt borta nu, det ger en massa hopp!
 
Lite hopplöst har det faktiskt känts ibland, även om det har hänt så mycket fram hit så vill man ju inte genomlida detta utan att det faktiskt ska bli helt bra och inte bara halvbra.. Så att titta sig i spegel dag efter dag och inte se någon skillnad känns inte så kul. Tur det finns bilder så man kan peppa sig själv!!
 
Mina biverkningar är väl ungefär samma som förut antar jag:
 
  • Mina läppar har inte blivit sådär torra som jag trodde de skulle bli, tror det beror på Locobase. Efter en hel dag ute eller i skolan när jag använder mitt vanliga läppcerat så flagnar läpparna nästan när jag kommer hem, men det försvinner snabbt med lite Locobase, helt fantastiskt!
  • Annars är det lite bättre med torrheten i näsan, jag har inte lika ont hela tiden längre.
  • Mina ögon däremot är väldigt torra, jag måste använda ögondroppar varje dag för att inte se suddigt och för att det ska sluta svida i ögonen.
  • Blöder näsblod ibland, inte lika ofta som i början.
  • Kroppen är lite halvtorr, jag smörjer mig varje gång jag duschat och enstaka gånger kan det klia en del pga. torrheten.
  • Mina händer däremot är väldigt torra, speciellt min högra hand (haha), som får röda märken och blir att se allmänt torr ut.

 

För någon vecka sen fortsatte jag min vandring in i djungeln av naturliga hudvårdsprodukter. Jag var in på Garden of Wisdoms hemsida för några veckor sen och shoppade loss, så för någon vecka sedan ramlade detta ner i brevlådan:

 
Detta är ett ansiktsvatten (som såklart luktar mitt älskade kokos), tycker det är superbra! Huden känns väldigt fräsch och uppiggad efter tvätt och användning av ansiktsvattnet.
 
En större förpackning av min favoritkräm; GoW Majik Coconut Revival Cream. Kan inte få nog av den.
 
En mindre förpackning av rengöringsolja för känslig hud (en blandning av aprikoskärnolja, rice bran oil(?), solrosolja, arganolja och hampfröolja), jag älskar den! Huden känns väldigt ren och den tar bort smink utan problem.
 
Beställde även ett serum av Majik Cocunut Revival Cream, brukar använda den under mandeloljan på natten, vet inte än om jag märker någon skillnad, men det känns bra i alla fall.
 
Jag fick även med ett prov av en hyaluronsyra med gurka och vattenmelon. Fick för mig att den kunde vara jättebra, men tycker inte särskilt mycket om den. Blir mest som en hinna över huden som känns konstig. Ska nog ge den några fler försök dock.
 
Jag ska nog snart kika in på Garden of Wisdom igen och beställa hem en större förpackning av rengöringsoljan, skulle gissa på att jag hittar fler saker att prova på då. Det är ju så himla roligt!!
 
Vi hörs snart igen, hej!


John

Hej!
Grym blogg den har hjälpt väldigt mycket men du borde uppdatera oftare:)
Jag har två frågor:
När tar du dina tabletter på dagen?
Hur mycket väger du och hur många mg käkar du per dag?

Mvh John

Svar: Tack snälla, vad roligt att du tycker det!! Ja jag vet, uppdateringen har varit hemsk, men jag försöker bättra mig..
Jag tar mina tabletter vid frukosten, man ska ju helst ta de med mat, och morgonen känns som lättaste tillfället att komma ihåg dem på :) Jag väger runt 70 kg och äter 40 mg per dag! :)
minroaccutanresa.blogg.se

2014-03-18 / 22:36:04

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback