Min resa med Isotretinoin/Roaccutan

Dag 25 med Isotretinoin / Roaccutan

Resan mot finare hy fortsätter.. Min hysteriska ryggvärk gick över efter ungefär två dagar, men igår hade jag istället den värsta huvudvärken någonsin, som jag bara kan anta hänger samman med behandlingen, men det vet jag ju dock inte egentligen. När jag vaknade idag var huvudvärken bättre, men för ett litet tag sedan så kom den tillbaka igen... Annars är faktiskt läget ganska oförändrat måste jag säga. Är fortfarande helt förundrad över hur mitt ansikte inte blir glansigt under dagen, förut var mitt ansikte hur glansigt som helst bara efter någon timme när jag åkt hemifrån till skolan t.ex. Men nu när jag kommer hem på kvällen efter en hel dag vid universitet så är ansiktet fortfarande inte glansigt, fantastiskt! En liten sammanställning på läget just nu:
 
  • Ansiktet är ganska torrt, lite torrare än det varit förut. Dagar då jag är hemma utan smink smörjer jag ansiktet med mandelolja flera gånger under dagen. Efter en dag med smink så ser det på kvällen lite ut som att ansiktet flagnar för det är så torrt, men det löser man lätt med lite mandelolja.
  • Mina läppar är fortfarande inte så farliga, de är väldigt torra såklart och speciellt när jag vaknar på morgonen men det fungerar bra med Locobase och mitt läppcerat.
  • Händerna är torra som sjutton, kliar hela tiden.
  • Jag har haft huvudvärk i två dagar nu, vet ju dock inte vad det beror på men ändå.

 

Annars mår jag bra, livet flyter på som vanligt trots behandlingen. Jag vet inte vad man förväntar sig egentligen, men det kändes när jag började med behandlingen som att hela livet skulle förändras tiden man åt medicinen, men riktigt så är det väl inte, haha. Förhoppningsvis gör det ju dock det till slut när man kanske äntligen blir av med sina acneproblem.. Åter till tentaplugget!


Jenny

Intressant blogg!

Jag har ätit Roaccutan i 11 dagar. Min största biverkning är en otroligt svår huvudvärk vissa dagar. Har stoppat i mig starka tabletter för att överleva och hoppas inte blodproverna påverkas...

Den andra biverkningen är mina läppar... Jag fick tipset att köpa Decubal. Men det lägger sig bara som ett tjockt lager med fett... Så jag måste hela tiden ha massor på läpparna för att det inte ska strama och spricka.

Kanske lite torrare ögon också!

Jag följer din blogg och såg iallafall stor skillnad på senaste bilderna, heja oss!

Svar: Kul att du tycker det, välkommen hit!
Vad roligt att du startat en behandling! Ja jag märker verkligen också av huvudvärken, har ont i huvudet de allra flesta dagarna tyvärr..

Till läpparna kan jag verkligen rekommendera Locobase Repair, det har jag använt sedan jag började med Isotretinoin och har absolut inga spruckna läppar, de är väldigt mycket torrare än vanligt och jag smörjer mest hela tiden, men de håller ihop av det!

Åh vad roligt! Verkligen, heja oss!
minroaccutanresa.blogg.se

2013-12-16 / 20:11:07
Anonym

Hur går det för dig? Längesen du skrev nu :(

Svar: Det går bra! Det har varit lite mycket sista tiden men nu ska jag ta mig i kragen och uppdatera lite :) Vad roligt att folk kikar in här ändå!
minroaccutanresa.blogg.se

2013-12-18 / 17:35:22

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback