Min resa med Isotretinoin/Roaccutan

Protest mot Roaccutan?

Jag vet inte vad mitt ansikte håller på med just nu, kanske känner det på sig att det snart kommer bli misshandlat av Roaccutan och skapat någon sorts protest.. I alla fall så ser det värre ut varje morgon jag vaknar och jag tycker inte om det... Man kanske även skulle kunna förklara det med att jag är sönderstressad och har ångest inför en tenta IMORGON, herregud.
 
Genom inspiration från den här fantastiska bloggen har jag nu börjat en rensning bland mina hudvårdsprodukter. Alla värdelösa, uttorkande produkter från Apoteket ska bort och in ska bara naturliga hudvårdsprodukter. Jag känner på mig att min hy kommer att må helt fantastiskt av det. Jag var för någon dag sen och införskaffade en mandelolja som jag tror att jag kommer ha stor användning för under behandlingen. Men mandeloljan kan man ju även använda som rengöring till ansiktet, och det är precis vad jag gjort i två dagar nu. Hallelujah alltså, vilken skillnad jag känner, redan nu är ansiktet mycket mindre stramt och torrt som det har varit så himla länge. Jag väntar även på att få hem en annan rengöring och ansiktskräm som jag beställde för några dagar se, så himla spännande!
 
Igår fick jag hem några prover jag hade beställt från Tikei, som är naturligt mineralsmink, och jag är såå himla nöjd. Det jag testade var deras primer, gröna concealer och en foundation. Det täckte superbra och kändes helt fantastiskt i ansiktet! Färgerna jag testade på foundationen var inte riktigt rätt för mig, men nya prover är påväg och jag hoppas att jag lyckats pricka rätt den här gången. Så ett tips på mineralsmink är helt klart Tikei, det är nog faktiskt det bästa jag testat i alla fall!
 
Nu har jag beslutat att påbörja min Roaccutanbehandling, det kanske är fel att säga så, läkemedlet heter ju faktiskt inte så längre? Äsch, i alla fall, så har jag beslutat att börja på måndag, haha jag är nervös.
 
 
Här har ni den fantastiska mandeloljan, köpt i Naturprodukter.se's butik i Stockholm.



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback